Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkisi
Post Image

Gün boyunca belki de elimizden hiç düşürmediğimiz akıllı telefonlarımızdan mutlaka birkaç sosyal medya uygulamasını çok sıkı takip ediyor, kullanıyoruz. En olmadı “bi’ bakıyoruz” (Araştırmalar, Türk insanının günde en az 70 kez telefonuna baktığını söylüyor).

Her ne kadar son 10 yıldır, özellikle Facebook’un ortaya çıktığı 2007’den itibaren, her geçen gün bir yenisi eklenen sosyal medya uygulamalarıyla kuşatılsak da aslında her şey 1971’de yan yana duran iki bilgisayarın birbirine e-posta atmasıyla başladı. İlerleyen teknolojiye paralel olarak birçok yenilik ortaya çıktı ve nihayetinde hepsi de birbirine rakip pek çok sosyal ağ yoğun bir şekilde hayatımıza girdi. Bu durum, markaları, geleneksel medya araçları yanında çok ciddi bir yatırım alanı hâline gelen sosyal medya mecraları için de bir “dijital” bütçe ayırmak zorunda bıraktı. Önce büyük şirketler, ardından da tüm küçük şirketler bir sosyal medya hesabı açtı. Başlarda nasıl kullanacaklarına ilişkin net bir fikirleri olmasa da yaşanan ve belki birçoğumuzun da şahit olduğu tecrübelerden öğrendik ki sosyal medyanın ciddiye alınması ve yönetiminin ciddi bir şekilde, işin ehli kişiler tarafından yapılması gerekiyor.

Sosyal Medya Yönetimi Neden Bu Kadar Önemli?

We Are Social ve Hootsuite tarafından yayımlanan “Digital in 2017 Global Overview” raporuna* göre ülkemizde sosyal medya kullanımı oldukça fazla. Rapor, Türkiye nüfusunun %60’ının, yani yaklaşık 48 milyon kişinin, her gün ortalama 3 saat 1 dakikasını sosyal medyada geçirdiğini ortaya koyuyor. 48 milyonun %87’si her gün düzenli olarak internete girerken sosyal medya dışında 3 saat 45 dakikasını da internette harcıyor. Yani toplamda kişi başına 6 saat 46 dakikalık bir internet kullanımı ortaya çıkıyor.

Tüm bu veriler, markalar için etkin bir iletişim kanalı olan sosyal medya mecralarının doğru ve stratejik yönetiminin önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.

Tekil kullanıcıların günlerinin neredeyse 4’te birinden fazlasını bu platformlarda geçiriyor olması, markaların bu platformlarda yer almasını, dahası marka saadakatini sağlayacak, hedef kitle ile etkili bir iletişim kuracak, pazarlama ve iletişim hedefleri doğrultusunda, profesyonelce yönetilmesini zorunlu kılmaktadır.

* Rapor, her yıl ocak ayının sonunda yayımlanıyor. 2017 yılının verilerinde bir artışla karşılmamız sanırız sürpriz olmayacaktır.

YUKARI